dinsdag 4 mei 2021

Pretty Papers...

Hallo! Wat leuk dat je weer even de moeite neemt om hier te komen lezen. Gezellig! Vandaag laat ik weer wat pretty papers zien die ik gemaakt heb. Als ondergrond gebruik ik foute prints van de printer. Of brieven die me toegestuurd worden. Soms de achterkant van een kalender of zo. Als het maar A4 formaat is, is het voor mij prima. Om de collage zelf te maken gebruik ik tijdschriften of andere plaatjes die ik hier en daar tegenkom. Soms in een krantje van de supermarkt. Soms in een reclamefolder, soms knip ik iets uit de krant. Als het me interessant lijkt, doe ik het in een bakje en als ik genoeg heb, maak ik een collage. Meestal in 1 kleurgroep want dat werkt voor mij het best.
Ik begin met een blauw exemplaar. Blauw is een fijne kleur om te werken maar ook moeilijk tegelijk. Echt blauw blauw zie je niet veel in tijdschriften op dit moment. Kobaltblauw moet ik misschien zeggen. Het is allemaal wat zachter en neigend naar groen. Het duurde dus even voor ik genoeg verzameld had voor deze collage. Denk groots vond ik een mooie tekst voor mezelf. Vooral bedoeld als aanmoediging, haha!
Uitgangspunt voor het maken van deze collage was het papier aan de linkerkant. Van daaruit ben ik verder gaan zoeken naar bijpassende kleuren. De figuren (focal points) maken het af en brengen het bij elkaar. Tekst: alles gaat voorbij, maar dat brengt ook alle nieuwe dingen. Ik ben benieuwd hoe het leven zal zijn nĂ¡ COVID-19. Heel benieuwd. Gaan we verder als voor de pandemie, of zijn we toch echt anders geworden? We gaan het zien.
Ah ja, deze tekst triggerde me. Ik weet niet meer waar ik hem vond maar hij viel me op. Dankzij Sociale media is het veel makkelijker je contacten te onderhouden en te intensiveren. Ik zie dat ik het woordje fenomeen er nog even af moet knippen. Grappig dat je sommige dingen pas ziet als je er een foto van genomen hebt. Hoe zouden we het afgelopen jaar doorgekomen zijn zonder sociale media? Ik vraag het me af. Ik vraag me dat echt af. Hoe actief zijn jullie op SM? Het jurkje links op de foto komt van een aankleedpopje van vroeger. Magic Mary. Ik schreef daar ooit hier al eens over. Ze heeft een nieuw hoofdje gekregen voor de gelegenheid.
Deze twee kleuren kom je vaak tegen in mijn collages. Ze voelen goed en werken prettig. Meestal besteed ik niet langer dan een kwartier aan een collage. Het moet in een keer goed zijn anders gooi ik hem in de prullenbak. Ja echt hoor! Daar zit ik niet mee. Het is maar papier denk ik altijd. Zo, dat was hem weer voor nu. Het is lunchtijd en de boterham wacht! Dagdag!

1 opmerking:

  1. Ik vind ze allemaal mooi! Ik doe bijna niets op SM. Veel te druk voor me, ik doe liever iets met handen, lapjes en de naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen