maandag 10 mei 2021

Journal 1 tm 7 april...

Volgens mij heb ik wel drie keer gekeken of het klopte. En dat deed het. Ik heb hier nog niet een keer geschreven over mijn april journal. Laat ik dan maar snel daarmee beginnen! Foei! En hoe begin je dan een nieuw journal/dagboek? Nou, met de omslag. Bij het zoeken naar mooi papier om een nieuw boekje te maken, stuitte ik op dit boekje. Het lag in een hoek een beetje achter een stapel papier. Het was al min of meer klaar en na wat versiering hier en daar, kon ik van start. Later ga ik het nog meer versieren maar alle franje aan de buitenkant maakt het lastiger om te schrijven, dus dat laat ik even.
Donderdag 1 april was een dag zoals vele en toch weer niet precies. Elke dag brengt hier nieuwe dingen, ook al zijn ze nog zo klein. Er was die dag in het land veel te doen over kamerlid Pieter Omtzigt. Functie elders werd een begrip. En vandaag de dag zijn daarvan nog de gevolgen zichtbaar. Het was een fijne warme dag met 14 graden. Prima om in de tuin te werken en dat deed ik dan ook. Ik zocht onder andere bloemenzaad uit voor de border die we gemaakt hebben.
2 april was het Goede Vrijdag. Dat vind ik altijd zo'n bijzondere dag. Gewoon en toch weer niet. Die dag mocht ik op afspraak weer naar de kringloopwinkel. Dit keer mocht ik zelfs 45 minuten blijven. Wat een luxe. Ik vond twee glazen cakeschaaltjes en een boterstolpje voor mijn dochter. Ook kocht ik een zak dino's om mee te spelen. Het nieuws werd gedomineerd door de vraag of Mark Rutte wel aan kan blijven. Hij overleefde een motie van wantrouwen en beloofde zijn leven te gaan beteren. Nog steeds is er niet echt begonnen met het serieus vormen van een nieuwe regering. We zijn inmiddels ruim een maand verder. 3 april was een zaterdag en de dag voor Pasen. Ik ruimde wat op, maakte wat schoon en deed de boodschappen. Dat was het wel zo ongeveer in grote lijnen.
Eerste Paasdag was een fijne rustige dag ZONDER visite. We zijn visitemoe. Sinds we hier wonen is het steevast prijs omdat we een ruim huis en ruime tuin hebben kunnen we makkelijk afstand houden maar zijn we eigenlijk altijd bezig met het serveren van koffie en eten. Dat komt natuurlijk ook omdat er nergens nog terrassen open zijn en de mensen zo ongeveer ook niet meer weten wat ze met hun tijd moeten doen. Ik ben benieuwd hoe dat straks zal zijn als alles weer 'normaal' is. Zo was het een fijne rustige dag, zoals ik hierboven al zei. Een dag om alle tijdschriften in huis te verzamelen, te lezen en daarna uit te knippen om er later collages van te maken. Zo'n dag was het! We genoten er van tot en met. Tweede Paasdag deden we het ook weer rustig aan. Krantje, wat uitgebreider lunchen, de batterij weer opladen. Het weer was bizar. Zon, harde wind, diverse sneeuwbuien, regen en ook nog hagel. Four seasons in one day!
Dinsdag 6 april. Qua weer was het een rare dag. Ik ging een brief posten. Zoals ik al eerder vertelde staat de brievenbus aan het begin van het dorp. Op de heenweg liep ik met de wind in de rug in de zon te genieten, op de terugweg liep ik tegen de wind in en kwam in tercht in een enorme sneeuwbui! Ze komen zo plotseling, die buien. Door de harde wind zijn ze er sneller dan je kan vermoeden. We kregen die dag een gezellig potje met hyacinten van de dorpsraad. Een cadeau om de coronatijd door te komen. Eigenlijk hadden we het zaterdag al moeten krijgen maar ze waren ons (en onze beide buren) vergeten. Gelukkig waren er nog wat plantjes over. We aten voor het eerst dit jaar, asperges. Jummie wat waren die lekker. Woensdag 7 april kwamen de gordijnenmannen weer. Met de aangepaste gordijnen uit ons vorige huis. Met een gerepareerd rolgordijn voor boven. En met schoevendraaiers voor het aanpassen van de nieuwe shutters. Die konden dus niet open aan de kant van de tuindeuren. Alles is aangepast en opruimd en daarmee is een van de laatste grote klussen in het huis nu ook tot een einde gekomen. Nog steeds harde wind en regen. Meer weer wat past bij de herfst. Ook nog een grappig klein nieuwtje... ik schreef een balpen leeg. Dat gebeurde vroeger aan de lopende band. Toen schreven we ook veel meer. Maar tegenwoordig doen we zoveel digitaal dat het minder voorkomt. Maar nu wel. En ook nog wel een mooie roze! Waarvan akte! Zo, de kop is er af. April is ook hier op het blog begonnen, haha. Leuk dat je hier weer kwam lezen! Je bent altijd welkom om terug te komen. Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten