zaterdag 15 mei 2021

Journal 8 t/m 17 april...

Hallo allemaal, leuk dat jullie hier weer komen lezen. Ik was even een paar dagen out of order. De reden vertel ik je later wel. Dat komt beter uit en dan is de eerste emotie ook meteen wat gezakt. Hetgeen mijn schrijven w.s. ten goede zal komen. Vandaag weer een paar pagina's uit mijn april journal. We gaan er even met grote stappen doorheen met jullie goedvinden. En vinden jullie het niet goed, dan doe ik het toch maar.
We pakken de draad weer op bij 8 april. Ik plakte een van de notitieblokjes die ik eerder maakte op de pagina. En in plaats van op de voorkant mijn verhaal van de dag te schrijven deed ik dat nu een keer op de achterkant. In het midden zie je een gebloemde kleinere pagina. Niet alle pagina's zijn even groot. Dat geeft een speels effect. Alles wat ik niet kwijt kon op de bloknote, schreef ik aan de binnenkant van de kleine bladzijde. Aan de rechterkant plakte ik eerst een taartkleedje op de ondergrond en daarop een cadeauenvelop van de Action. Taartkleedje lag hier al een tijdje op de tafel en de cadeauenvelop is nergens anders nodig nu we toch niet naar verjaardagen kunnen. Ik plakte op de kleine pagina nog een hortensia. Een beetje over de top maar toch wel een aardig resultaat bij elkaar.
Na een ietwat over de top pagina of pagina's moet ik misschien zeggen is er dan steeds weer een rustige pagina. Zo hou je een beetje balans. Bovendien moet ik er echt op letten dat de journals niet te dik worden. Ik plak er natuurlijk best aardig wat in en voor je het weet,afijn... Twee rustige pagina's dus. Aan de rechterkant maakte ik een leuk tabje van een cirkel die ik doormidden knipte en om de rand van de bladzijde plakte. Aan de linkerkant een kleine collage waar ik een van mijn vaders sigarenbandjes in verwerkte. 10 april overleed Prins Philip. De man van de koningin van Engeland. En over de 11e april schreef ik hier al eerder. Heftig allemaal. Maar we gaan moedig voorwaarts. Dat probeer ik in ieder geval.
Voor de linkerpagina (12 april) gebruikte ik ook een cadeauverpakking van de Action. Het is een doosje wat je moet vouwen en het loopt een beetje rond. Ik knipte er een stukje vanaf. Plakte er een van mijn clusters op die ook al eens eerder liet zien volgens mij en schreef het verhaal van de dag aan de binnenkant. Weer zie je een kleine pagina in het midden. Er stond een afbeelding van een mooie vrouw op, dus hoefde ik daar niks aan te doen. Volgens mij komt het uit een oude Flow magazine. Rechts een kleine collage van een stukje ruitjespapier dat ik om de rand van de pagina vouwde. Daarop wat restjes washi tape. Veel tape begint steeds slechter te plakken dus gaat het eerst langs de pritt stift om te blijven zitten. Andere rollen scheuren moeizaam af. Ik las dat je ze een paar seconden in de magnetron moet leggen om de lijm weer aan de gang te krijgen. Niet gelukt bij mijn tape. Dus maar snel opmaken allemaal.
14 april plakte ik wederom een Flow Magazine kaartje in mijn journal. Een kaartje van de gewone vlier. Ik heb flink wat vlierstruiken staan hier. Vorig jaar maakte ik er siroop van. Ik deed een poging zullen we maar zeggen. Dit jaar ga ik het nog eens proberen. Misschien was mijn recept gewoon niet goed. Dat kan natuurlijk ook. Op het kaartje, wat naar boven kan klappen, heb ik een envelop bevestigd. Daarin mijn verslag van de dag. De rechterkant is een herhaling van wat je eerder zag. Een tab aan het blad van een cirkel, randen om de pagina's gevouwen en een kleurplaat die nog gekleurd kan worden. Wie weet doe ik dat nog eens. Ik ging die dag op afspraak naar de Hema in de provinciestad hier verderop. We mochten weer even een beetje aan de gewone wereld wennen. Hoe bijzonder ik het vond, blijkt wel uit het feit dat ik het opgeschreven heb.
De laatste twee pagina's die ik aan jullie laat zien zijn van de data 16 en 17 april. Ik schreef al over die dag hier. Over de ooievaars, de roeiers in de rivier en het uitlopen van het groen. Over wat ik zaterdag 17 april deed, zal ik hier apart een keer vertellen en er foto's van laten zien. We kregen onverwacht visite van twee heren in een mooie oldtimer uit 1958. Een donkerblauwe Jaguar. De pagina's zijn eenvoudig met kleine collage's aan de rand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten