dinsdag 18 mei 2021

Journal 18 tm 23 april...

We lezen verder in het april journal en beginnen bij 18 april. Mijn schoonzusje was die dag jarig. Ex voetballer Willie vd Kuilen (PSV) overleed die dag. Een held uit mijn jeugd (oh ik word echt oud). De Volkskrant plaatste een 'foute' prent van Maurice de Hond die direct deed denken aan de karikaturen die in de jaren dertig en veertig van de vorige geplaatst werden. Smakeloos en dom. Het 538 concert op Koningsdag wordt die dag afgeblazen wegens enorme tegenstand onder de bevolking Ook niet handig om dit op 400 meter van een ziekenhuis te doen. Een gewone maandag en toch gebeurt er zoveel. Het is leuk dat hier en daar op te schrijven en weer terug te lezen.
20 april. Klein meisje is jarig vandaag. We gaan zaterdag naar haar toe. Maar nu alvast een kaart met een klein boekje in de brievenbus. Het was een frisse dag met een nare noordenwind. Ik poetste wat in huis en maakte een hele stapel boekjes verzendklaar. Dat was nog een hele klus maar wel leuk om te doen.
21 april. Ik begin nu last te krijgen van de lock down. Al meer dan een jaar heb ik sommige vriendinnen niet gezien. Ik wil weer koffie drinken met ze. Gezellig op een terras. Bijkletsen en de slappe lach krijgen. Het afgelopen jaar heb ik vrijwel alleen maar mannen gezien want werklui zijn alleen maar mannen. En hoewel ik blij was dat ze zoveel mooie dingen maakten hebben mannen toch een heel andere energie. En de gespreksonderwerpen zijn ook niet echt altijd even aansprekend. Ja, ik wil weer dingen doen die ik vroeger deed. Nog maar even volhouden. Vandaag was de crematie van een aangetrouwd familielid. Ze was al 90 maar toch. Op vrijwel hetzelfde moment van haar uitvaart kwam er een bericht van een neefje dat hij opnieuw vader mag worden. Dood en leven.. het ligt zo dicht bij elkaar. Ik ging naar de huisarts en daar bleek mijn vit D gehalte weer superlaag te zijn. Toch maar weer bijslikken in de vorm van een capsule. Deed ik al eerder en dat hielp goed.
22 april ging ik naar de tandarts. Tenminste dat dacht ik. Maar hij had geen tijd voor me en dus mocht ik voor controle naar de mondhygieniste aan de overkant van het gangetje. Weer geen gaatjes gelukkig! Ik ging nog even naar de warme bakker voor broodjes bij de lunch en daarna weer naar huis. Door de prachtige natuur. Alles is wat later dan vorige jaren maar oh wat een feestje is het aan het worden.
23 april. Mijn vader is vandaag 87 (!) geworden. Hij is nog goed gezond en woont nog zelfstandig. Alleen eten koken dat doet hij niet meer. En hij wordt wat hardhorend. Dat mag best op die leeftijd toch? Ik ging niet naar hem toe maar belde hem op om te feliciteren. Het was een gezellig gesprek. Mijn zusje was onderweg naar hem toe. Nog steeds maar 1 bezoeker maakt het lastig verjaardag vieren maar wij hebben een verrassing voor hem bedacht. Daarover later meer.
Vorig jaar hadden we ook een verrassing voor hem. We hadden hem uitgenodigd hier in de tuin. Mijn zusje kwam ook. Een vriend, die trompet speelt had ik gevraagd wat liedjes te komen spelen. Daar is vader namelijk dol op. Het kon buiten en het was goed te horen. Het was echt het mooiste cadeau ooit! Hoe leuk is dat. Natuurlijk kwam het deze verjaardag nog weer even ter sprake!
Het was fijn weer en ik maakte een wandeling naar de brievenbus. Onderweg kwam ik verschillende mensen tegen die aan het klussen waren. Soms in huis. Soms in de tuin. We maakten een praatje en iedereen had goede zin. Ja, het was een fijne dag. En morgen word de dag nog fijner. Maar daarover later meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten