maandag 12 april 2021

Langs de rivier...

Terwijl ik zojuist terug kwam van een heerlijke wandeling langs de rivier (waar ik overigens heel erg van opknapte na het schrijven van mijn vorig blogje) bedacht ik me dat ik alle plekjes passeerde waar ik al eerder foto's nam. Na de koffie is nu nog even tijd om de wandeling over te doen. Maar dan van achter het toetsenbord. Toen ik alle foto's achter elkaar zag, was ik eerlijk gezegd verbaasd dat er zoveel trapjes naar de rivier zijn. Daarom telde ik ze voor de zekerheid maar het klopt echt!
We beginnen bij het trapje van niks naar nergens. Onderaan de (overigens degelijke trap) een heel klein stukje om te recreeren. Zo te zien wordt er geen gebruik van gemaakt. Het gras groeit door de trap omhoog. We zijn inmiddels de dorpskern gepasseerd en lopen richting de brug. De brug die leidt naar het dorp met de winkels. Daar waar we de boodschappen van alledag kunnen kopen.
De volgende trap heeft hoge treden. Dat kun je op de foto niet goed zien maar ze zijn echt serieus hoog. Onderaan een leuk klein vlonder en een boot. Het is hier heerlijk varen, mits je niet wacht op het mooie weer. Dan is het er te druk.
Hier zie je de trap uit een andere hoek. Ik wilde jullie namelijk de leuning laten zien. Er staat privé op geschilderd. Twee keer aan de linkerkant en twee keer op de rechter leuning. Zodat we het zeker weten en geen vergissing kunnen maken.
Hier een simpele trap met een ijzeren leuning. Het ziet er niet echt betrouwbaar uit maar de trap is goed te belopen. Zien jullie hoe hoog het water staat?
Hier weer iemand die er serieus werk van gemaakt heeft. Trap, leuning en vlonder in een keer gebouwd. Nog wel even het onkruid weghalen maar dat is inmiddels gebeurd. Ook de tuin aan de overkant van de dijk ligt er weer netjes bij zag ik net. Rechts nog een mooie oude fruitboom. Ik denk een peer.
Hier weer een stalen trap met een houten leuning. Een combinatie die we eerder zagen. Onderaan een vlonder en twee steunen met een trapje daarachter. Zo kun je lekker even zwemmen in de zomer. Of de boot aanleggen. Zie je ook het rode bankje? Daar is het goed toeven, denk je niet?
Hier is niet heel veel over te zeggen toch? Doe ik dan ook maar niet. De tuin ziet er ongeveer hetzelfde uit. Lekker praktisch ;-)
Kijken we dan even van een andere kant, dan is er toch nog wel weer wat werk aan de winkel. Niets is wat het lijkt. Aan de overkant van de rivier zitten heel veel ganzen. Nogal een luidruchtig gebeuren. Het liefdesleven van een gans is niet geluidloos zal ik maar zeggen. Het is echt even wennen voor nieuwe bewoners aan de dijk.
Trap, leuning, aanlegsteiger, bank en tafel. Ik zeg: niks meer aan doen. Helemaal top! Zeker met die mooie ouwe fruitboom naast de trap.
De buren hebben nog wel een puntje van aandacht. Hoewel.... dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten. Het heeft wel wat onderhoud nodig. Maar dat is mijn mening. Misschien willen ze maar 1 ding en dat is lekker chillen aan het water. Misschien een beetje vissen en verder vooral genieten. Tot zover de wandeling. Ik ga de brug over en in het andere dorp wat boodschappen kopen anders kunnen we niet eten vanavond. Leuk dat jullie weer even meeliepen. Dagdag! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten