donderdag 16 februari 2017

De winkel en de vlaggetjes

Ik schreef hier al eerder over de vlaggetjes die ik maak voor de winkel. Ik vind het een erg leuk werkje om te doen. Het nadenken over de vormen, de kleuren, het uitzoeken van de stofjes, de afmeting, het is allemaal onderdeel van het proces van genieten. Een feestje om te maken en gelukkig voor mij kan ik dat voorlopig blijven doen, want ze verkopen goed. Er is, gelukkig  nog genoeg te vieren. Nu ben ik, in de klassieke zin, een ondernemer van niks. Ik heb geen grote plannen maar wil gewoon rustig leuke dingen bedenken en maken. Zo werkt het voor mij het best. Het is allemaal behoorlijk arbeidsintensief en het idee dat ik zoveel zou verkopen dat ik dingen MOET produceren, ach nee. Alleen de gedachte al. Nee, daar heb ik mijn lesje mee geleerd vorig jaar. 


Ik bedenk dus iets om te maken, doe dat vervolgens en soms is dat een gigantische flop. Dan verkoopt het echt echt niet. Maar een andere keer, zoals met de vlaggenlijnen heb je ineens een top te pakken. Waar ik niet op gerekend had, was dat zoveel mensen een rood-wit-blauwe wilden hebben. Echt, jullie willen niet weten hoeveel ik er daar al van gemaakt heb. Ze worden heel vaak weggegeven aan Nederlanders in het buitenland. Of aan 'nieuwe' Nederlanders die hierheen komen. Leuk hè? Ook heb ik het al een paar keer meegemaakt (vooral op markten) dat vakantiegangers uit andere landen een slingertje kopen als herinnering aan een fijne vakantie. Het is maar een klein pakje om mee terug te nemen naar huis :-) Gisteren nog stuurde ik er een naar een Nederlandse die een kindje gekregen heeft in Kenia. Ze had al een vlaggenlijn in de Keniaanse kleuren en wilde nu voor haar kleintje ook een Hollandse versie. Ik heb er extra mijn best op gedaan, dat snappen jullie vast. Hier schijnt het zonnetje inmiddels lekker warm op mijn rug (ik zit in de woonkamer op het moment) en het is tijd voor de lunch. Ik wens jullie allemaal een fijne dag vandaag! Dagdag!

2 opmerkingen:

  1. Echt zo tof die feestslingers... ik ga mijn restjes toch ook weer eens bij elkaar leggen. Veel te leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vlag is blijdschap en een handgemaakte nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen