woensdag 22 juni 2022

Groen, paars, geel en blauw...

Het is soms wel eens lastig een titel voor je blog te verzinnen. Ik schrijf vaak over dezelfde onderwerpen en dan is het lastig om origineel te zijn. Vandaar de ietwat gezochte titel van vandaag.
Laten we beginnen met het groen. Het groen van de aardbeien die mijn vader in de tuin zette. Ze groeien dat het een lieve lust is en op een goede dag zagen we de bloemen bloeien. Nog even geduld en er zouden heerlijke aardbeien geoogst kunnen worden.
Dan het paars. We delen met onze buren de oude kerkmuur. De kant die wij zien is de kant waar de zon het meest op schijnt. En dat is ook meteen de kant waar het onkruid, nee geen onkruid, deze mooie bloemen groeien.
Ooit wist ik de naam van deze mooie bloemen maar ben hem inmiddels weer vergeten. Misschien weet een van jullie het wel. Het doet er eigenlijk ook niet zo toe. Het zijn gewoon lieffies.
Dan even iets heel anders. We gingen 14 mei naar de provinciestad waar we ooit woonden. Daar werd Kerk 's Anders gehouden. Samen met de Ethiopiƫ actiedag. Many many moons ago waren dat twee aparte evenementen. Op de Ethiopiƫ dag stond ik elk jaar met een kraam vol zelfgemaakte spullen. En elk jaar was dat weer een feestje. De Kerkendag heb ik samen met de man mede vormgegeven. Ach, dat was zo'n leuke tijd. We waren er al in geen jaren geweest en waren erg benieuwd wat er overgebleven was van het oorspronkelijke format. Dat bleek nog verrassend veel. Het was echt een feestje om iedereen weer te zien en te spreken. De vaders en moeders van toen (met kinderen op de basisschool) liepen daar nu met kleinkinderen die soms verrassend veel op hun vaders of moeders leken. Ja, het was echt fijn om weer even terug te zijn. Tot zover het uitstapje in dit blogje. Terug naar de kleurtjes.
We missen er nog twee. Geel en blauw. En jullie kunnen vast bedenken waar deze kleuren mee te maken hebben. Met Oekraine en de oorlog daar. Kleinste meisje bleek een activiste-in-de-dop en maakte hartjes om uit te delen aan mijn klanten in de winkel. Je mag ze zelf geven zei ik toen ze er een keer was. Ze kan nog niet heel goed schrijven maar ik vond de tekst wel sterk. De voorkant van het hartje is dus geel blauw gekleurd. Maar ik vond de achterkant interessanter om aan jullie te laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten