woensdag 15 juni 2022

Afscheid van de lente...

Ik vond nog een paar echte lentefotos in mijn album en bedacht me dat ik er toch nog een blogje over wilde schrijven. Daarna houd ik er mee op. Zullen we nog een keer achteruit wandelen? We worden er best goed in met zijn allen toch? Hier een foto van de schaapjes. Ze hebben hun dikke winterjas nog aan. Ik schrijf schaapjes maar eigenlijk zeggen we hier in huis altijd skaapies. Omdat onze kleinzoontjes uit Zuid- Afrika ze zo noemen. De skaapies dus. Inmiddels hebben ze hun dikke winterjas verruild voor een luchtiger outfit. Ik zie ze bijna elke dag grazen en ze zien er zo tevreden uit. Als er niemand in de buurt is, roep ik wel eens wat aan ze. Dit keer deed ik dat ook en het caramelkleurige schaap gaf antwoord. Zien jullie het?
Als het vanuit de grote buitenwereld ons dorp inrijden zien we deze bomen als eerste. Is dat een mooie entree of niet. De mensen die eigenaar zijn van deze mooie bomen hebben met veel aandacht en liefde een oude boerderij gerestaureerd en daarna de bomen geplant. Er lopen wat paarden.. het is er gewoon heel mooi. En de mensen die er wonen ook nog eens superaardig.
We zijn weer in het buitengebied. Ik liet deze akker al eens eerder aan jullie zien. Toen was hij nog helemaal kaal. Inmiddels is de grond verder bewerkt en zie je dat er gezaaid is. Het was vroeg op de avond toen ik hier langskwam en ik werd getroffen door het licht/ de lichtval en voelde dankbaarheid voor het feit dat ik daar mocht lopen. Steeds weer is er iets nieuws te zien om me heen. Als ik wat beter naar de foto kijk, zou het ook zomaar in Frankrijk kunnen zijn. Vinden jullie niet?
Als laatste nog een keer de omgevallen boom waarover ik jullie later meer zal vertellen en het fluitenkruid. Ik ben er zo dol op. De mooie bloemenschermen, het ongetemde groeien. Het frisse groen. Ik weet niet wat het is. De combinatie van alles bij elkaar denk ik. Goed. Nu is het klaar. Geen bloesemfoto's meer voor dit jaar. Het moet een keer stoppen, haha.
Dank jullie wel dat jullie weer gezellig mee wilden wandelen door mijn blog/fotoalbum of hoe je het ook maar noemen wilt. Ik ben altijd blij met jullie bezoekjes. Fijne dag! Dagdag!

1 opmerking: