vrijdag 5 mei 2017

02-05-2017

Na het schilderen van de bovenverdieping, na het regelen van de uitvaart en de begrafenis van schoonmoeder, na het leggen van de vloerbedekking in de slaapkamer, na het vieren van mijn verjaardag was er nu dan eindelijk tijd om een en ander weer terug te brengen in oude staat in ons huis. Ik begon met het schoonmaken van de grote kasten op de bovenverdieping. Daar was (ondanks dat het goed afgeschermd was) toch nog aardig wat stof in gekomen. Ik klom op de trap en er weer af en er weer op en er vervolgens weer af. Tot ik zover gezakt was (qua planken) dat ik zonder trapje kon. Niet het trapje hieronder natuurlijk maar een stevig keukentrapje. Ik heb niet zoveel foto's gemaakt de laatste tijd en moet daarom een beetje teruggrijpen op wat er nog is in de fotomapjes van deze computer. Dit trapje is dus symbolisch ;-)


Na de kast was het de beurt aan de ramen. En ook waren dat niet meer de ramen die je hieronder op de foto ziet. Dat raam staat nu buiten en af en toe haal ik wat ruitjes los uit het lood. Het glas gaat hergebruikt worden in een ander gedeelte van het huis. Daarover (veel) later meer. Ik heb nog geen spijt van het nieuwe raam. Het is zoveel plezieriger en warmer binnen. Wel zie ik dat de foto precies in dezelfde tijd van het jaar is genomen want als ik naar buiten kijk heb ik precies hetzelfde uitzicht op de bloeiende boom. Mijn kamer is recht onder de slaapkamer, vandaar. Nog even stofzuigen en daarna kon het grote bed weer terug in de grote kamer. Het was heel gezellig in het kleine kamertje maar de man was er klaar mee om steeds op te passen om zijn hoofd niet te stoten aan de dikke balken daar. Er zijn alleen nog geen gordijnen en licht in de grote kamer. Maar ook daar wen je aan.


Ik mis de kleine kamer met het dakraam toch wel een beetje. Het was zo gezellig om daar de regen te horen tikken. Het gaf een comfortabel en knus gevoel wat me aan vroeger herinnerde. De kamers in dit huis zijn zo groot en hoog dat ik me wel eens geïntimideerd voel. In de kamer met het dakraam heb ik daar geen last van. Het logeerbed met de spijlen staat daar nu. Misschien dat ik er af en toe eens ga logeren. Hoe leuk is dat? Logeren in je eigen huis ;-) De shutters zijn besteld maar moeten helemaal op maat gemaakt worden. En dat duurt wel even. Ik verheug me er erg op.


Ik ging nog naar een kringloopwinkel om spullen weg te brengen en natuurlijk kwam ik niet met lege handen terug. Wat is dat toch met mij. Ik zal later wel laten zien wat het was. Verder was het oost west thuis best. We aten een lichte maaltijd want nog een beetje vol van gisteren. Eigenlijk was het een saaie dag om te beschrijven maar oh, wat hebben we weer meters gemaakt. Heerlijk dat het nu alleen nog draait om het invullen van de details en niet meer om grote zaken gaat waar mensen van buiten aan te pas moeten komen. Nu gaat het om styling en puntjes op de i en dat kan ik lekker helemaal zelluf doen. In mijn eigen tijd en op mijn eigen ritme. Heerlijk!

1 opmerking:

  1. Heerlijk om zo in huis bezig te zijn. Hadden wij vorig jaar en ik geniet er nog steeds van hoe alles erbij staat.

    BeantwoordenVerwijderen