vrijdag 29 januari 2021

Wie wat bewaart...

Wie wat bewaart, heeft wat is een gezegde wat op mij van toepassing is. Ik ben erg bewaarderig. Sommige dingen liggen jaren en jaren voor ik er wat mee doe. Het ligt me niet in de weg want ik woon altijd in grote huizen. Alleen met verhuizen is het even een dingetje... Als het goed is, zelfs dat niet meer want als het aan mij ligt, ga ik hier niet meer weg. Het is hier zo fijn. Stel je voor dat ik deze lockdownperiode in mijn vorige woonplaats had moeten meemaken zeg ik dan tegen mijn man. Hij is het hardgrondig met me eens. Terug naar de titel... Nu alle winkels al weken op slot zijn en ik toch van alles wil maken hoef ik maar ergens een kast of een verhuisdoos open te doen en de inspiratie komt in golven naar me toe. Ben ik even blij met mijn spullen.
En als je dan ergens een kast opendoet kom je soms ineens nog iets lekkers tegen. Zoals deze chocoladeletter... Hoe grappig is dat? We hebben hem eerlijk samen gedeeld met een kop thee en later nog een stuk met een kop koffie. Heerlijk! Als je veel bewaart kun je niet meteen altijd alles vinden. Zeker niet na een verhuizing maar je komt soms weer andere dingen tegen waar je niet naar zocht maar wel weer heel blij mee bent. Jullie begrijpen, Marie Kondo gaat mijn deur voorbij. Ik heb het boek gelezen en wel eens een poging gedaan maar nee...het is niet mijn ding. Van mijn ouders ook niet trouwens. Mijn moeder leeft niet meer maar mijn vader van 86 gaat nog steeds vrolijk door met het aanleggen van nieuwe verzamelingen. Dan bel ik hem op en vertelt hij enthousiast waar hij mee bezig is en blij van wordt. Van eenzaamheid is gelukkig ook bij hem geen sprake. Wij zijn blij met onze spullen en rommelen lekker deze lockdown door. Met het hele fotogebeuren hier wil het nog steeds niet lukken. Het wordt steeds erger. Nu kan ik zelfs die ene foto niet plaatsen bij een bericht. Via mijn telefoon lukt dat wel. Dus nu zet ik via mijn telefoon een foto (die ik niet als foto zie) in een nieuw bericht en ga ik op een ander moment de tekst er op de laptop bijschrijven. Het is fijn dat ik zo graag schrijf anders had ik de handdoek al in de ring gegooid. Nou ja, er zijn ergere dingen. Dit valt voor mij onder de categorie lastig. Als het niet erger wordt dan dit kom ik daar wel overheen. Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten