dinsdag 22 maart 2022

Toch weer een wandeling...

Toch weer een wandeling. Het is zo fijn om buiten te zijn nu. En dat was het ook in Januari. Zomaar wat dingen die me tijdens de wandeling opvielen...Het was op een zaterdag dat ik deze foto maakte en mijn hart sprong op. Eindelijk weer een beetje kleur in een struik. Tot ik dichterbij kwam en zag dat het geen bloessem was maar de bloemen van de Prunis? Heet deze struik zo? Ik ben er niet zeker van. Deze struik straat in de tuin bij een heel gezellig huisje. Er woont daar een oude vrouw die met kabouters praat. Zo lief vind ik dat!
Wie weet hebben we straks een tekort aan gas en zitten we in de kou. Dat waren de berichten die al voor de oorlog in Ukraïne langs kwamen maar de gasprijs al wel aan het stijgen was. Hier in het dorp hebben veel mensen een houtkachel omdat er nou eenmaal veel snoeihout voorhanden is. Bovendien wonen de mensen niet bij elkaar op de lip en zo klaagt eigenlijk niemand over stank als de kachel aangestoken wordt. De mensen die hier wonen hebben een flinke voorraad hout klaarliggen en hoeven zich geen zorgen te maken.
Deze superoude knotwilg staat aan de rand van de kleine rivier. Ontdaan van alle takken. Ik ben benieuwd of er nog leven in zit. Hij ziet er wat tobberig uit, vinden jullie niet? De tak die je ziet op de voorgrond is van een andere boom. Zo lijkt het nog wat. Eind januari bogonnen zich al heel voorzichtig nieuwe knoppen te vormen. Zien jullie ze?
Hier een hele berg snoeihout, netjes bij elkaar. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Gaat het door de versnipperaar? Wordt het naar de stort op de gemeentewerf gebracht? Of wordt er een muurtje van gevlochten?
Kijk, Hier is zo'n beginnend muurtje. Men probeert te weven tussen de bomen maar als de afstand te groot is wordt er een paaltje tussengezet hier en daar om het proces wat te stroomlijnen.
Zomaar wat foto's die ik met mijn telefoon maakte tijdens verschillende wandelingen. Het is zó fijn dat ik langzaamaan weer wat meer lucht krijg en de conditie weer wat verbetert. Laten we hopen dat er nog veel mooie wandelingen mogen volgen. Volgende blog geen wandeling maar wat plakwerkjes denk ik. We gaan het zien. Tot dan!

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je er weer bent. Maar het is mij een raadsel ik hbde eerste berichten gewoon gemist. Hoe vaag is dat. Maar ik heb nu alles teruggelezen. Echt heel leuk .
    En ik hou je nu goed in de smiezen.:))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Albèrtje, ik moet een beetje glimlachen om je reactie. Mag wel hè ;-) Ik ben nog steeds blij met je gastendoekje!

      Verwijderen