maandag 26 maart 2018

Een nieuwe maand...

Donderdag 1 maart. Ik loop weer gezellig achter met schrijven zoals jullie kunnen zien. Maar in tegenstelling tot vroegâh vind ik dat geen enkel probleem meer. Sterker nog, het is niet erg om achteraf te schrijven. Het geeft meer overzicht, de eerste emoties zijn wat bezonken en ik heb wat afstand van de materie/waan van de dag kunnen nemen. 

Toen ik me vooraf bedacht welke kleur ik deze maand zou willen geven, twijfelde ik even tussen oranje en geel. Uiteindelijk koos ik voor geel. Omdat het aan het eind van deze maand bijna Pasen zal zijn. Omdat er deze maand veel gele bloemen bloeien. Omdat deze maand de zon weer krachtiger zal schijnen.


Tijdens een lang telefoongesprek met mijn vader zocht ik alvast wat gele spulletjes bij elkaar. Tijdens een telefoongesprek met mijn zusje maakte ik bovenstaande collage. Ik vind dat toch zo leuk om te doen :-) Gewoon wat spelen, neerleggen, nog eens anders neerleggen en dan uiteindelijk een foto maken. Er ligt weer van alles tussen. Wat gehaakte vlinders en een gehaakt hartje. Kralen, een plastic poedeltje, magneet balletjes. En ook wat van die boodschappen van AH die we toen konden sparen. Kaartjes van memory-spellen, knopen, een stukje schakelketting, en wat latjes van het spel hamertje tik van vroeger. Een mooie dwarsdoorsnede van wat er hier in huis aan reutemeteut te vinden is.

Er zijn deze maand weer veel verjaardagen te vieren. 27 stuks tel ik er op de kalender. Het is net als eerdere maanden weer een bonte mengeling van mensen van toen en nu. Familie, kennissen, vrienden en vriendinnen en aan het eind van de maand mag ik er zelf een jaartje bij tellen :-) Sommigen krijgen een kaart, sommigen ga ik zelf bezoeken, sommigen laat ik voor wat ze zijn om verschillende redenen. Ik denk die dag aan ze en sta even stil bij wat ze voor me betekenden in een bepaalde periode van mijn leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten