zondag 4 maart 2018

Terugblik...

Woensdag 28 februari. Hoe is het mogelijk dat er nu al weer een maand voorbij is? De maand van de liefde is omgevlogen. Eigenlijk heb ik het daar niet zo heel veel over gehad bedenk ik me nu. Er was veel te vieren deze maand. Ik vertelde jullie daar aan het begin al over. Er gebeurde veel en nog niet een honderdste daarvan heb ik hier met jullie gedeeld. Zo gaat dat hier. Never a dull moment :-)


Als ik later aan deze maand terug denk zal ik me denk ik vooral de kou herinneren. Want oei wat is het koud. Ik ben blij met mijn kantoor in de woonkamer. Mijn vingers zouden er gegarandeerd afgevroren zijn aan de andere kant van het huis. Nou ja, dat is misschien ook wel een beetje overdreven. Maar koud was en is het. Ik heb een dik vest aan en nog kan ik niet op temperatuur komen. Mijn thermostaat werkt nog niet helemaal goed. Ik heb het idee dat er nog veel energie naar het herstel en het op de been blijven gaat en dat er weinig overblijft om te verwarmen. Dat doen we dan maar met lekkere soepjes en warme dranken. En stampotten, die vinden wij ook lekker. Ik maakte zojuist anijsmelk. Ik had in geen jaren meer gemaakt. Het smaakte precies als toen. En nee, niet met zo'n vies suikerklontje maar met echte anijs.


Februari (en ook Januari) zijn omgevlogen ik zei het hierboven al. Echt, voor mijn gevoel was het nog maar net Nieuwjaar. Hebben jullie dat ook? Mijn vader zegt dat het met de leeftijd te maken heeft. Hij komt elke dag een paar uur te kort. Och, mijn lieve vadertje. Ook al weer twee jaar zonder zijn liefste van allemaal. En dat na bijna 60 jaar huwelijk. Ik kijk met plezier achterom naar de maand die voorbij is. En ik ben echt benieuwd wat we in Maart voor avonturen gaan beleven :-)

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken helemaal wat je vader zegt. Ook ik kom uren tekort. Ik vind het zo'n vreemd fenomeen.

    BeantwoordenVerwijderen