dinsdag 1 augustus 2023

Genieten...

Al mijn hele leven ben ik meer een binnen dan een buitenmens. Maar de laatste tijd, eigenlijk sinds ik hier woon, ben ik veel meer buiten dan ik ooit was. Er is ook zoveel om van te genieten. Kijken jullie mee? Naar de vlinderstruik bijvoorbeeld. Met een mooie vlinder er op. In ons gezin heet deze struik nog steeds een toepenboom. Zo noemde mijn dochter hem toen ze nog heel klein was.
De walnotenbomen hier aan de rivierdijk en elders in het dorp beginnen ook te veranderen. De minivruchten zijn flink aan het groeien. Kijk maar eens hoe mooi!
En wat te denken van de courgettes. Die groeien eigenlijk altijd wel in elke tuin maar dit jaar hebben ze de gang er goed in. Ze krijgen genoeg water, haha. Ik ben er volop mee aan het experimenteren. Niet alleen soep en saus maar veel veel meer.
Aan het begin van ons pad staat de brievenbus van de ene buurman in de tuin bij de andere buurman. De venkel in de tuin van de buurvrouw groeit er vrolijk omheen. Het geeft een vrolijk gezicht.
Ik mag graag wat door de tuin lopen met de eerste koffie van de dag in mijn hand. Luisterend naar de vogels, de wind die door de bomen ruist, dat soort dingen. Zomaar wat dwalen en mijmeren. En als ik dan mijn koffiekop neerzet, zie ik soms ook weer wat moois. Zoals dit keer de afbeelding van een haan? Met een beetje fantasie zie ik dat er wel in. Jullie ook?
De laatste foto maakte ik in de boomgaard van de buren. De pruimen zijn rijp en verrukkelijk zoet. Ik mag er zoveel plukken als ik wil. We eten er veel maar ook vries ik ze in voor later. Om er jam van te maken. Ook ben ik bezig met een chutneyrecept. Het is bijna goed genoeg voor de verkoop in het winkeltje. Nog even dooroefenen.
Morgen nog wat meer foto's van buiten. In deze omgeving is er meer buiten dan binnen. Het is, ondanks de regen en de harde wind, echt genieten nu. En dat ga ik nu ook weer doen. De zon schijnt en ik heb nog geen koffie gehad. Dagdag!

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijkheid zo rond td struinen in je tuin. Genieten van een bakje koffie en die haan zie ik ook 😄

    BeantwoordenVerwijderen