donderdag 11 juni 2020

Nog meer vlierbloesem...

Nog meer vlierbloesem. Is het niet prachtig? Ik krijg er maar geen genoeg van. Het begint al in de vroege morgen als ik bij het opstaan uit het raam kijk. Het is een feest voor het oog. De prachtige schermen zijn nu op zijn best. Ze zijn inmiddels allemaal open.


Ik maakte deze foto's vorige week toen de zon scheen. Op het grasveld staat nu nog een oude perenboom maar die gaat vervangen worden. Diverse fruitboeren uit het dorp hebben er naar gekeken en er was er niet een die me veel hoop gaf. Tijd dus maar voor nieuwe bomen. En daar ben ik dus mee bezig. Het gaat een kleine boomgaard worden. Er is plaats voor vijf bomen. Want het moeten natuurlijk wel hoogstammen worden. Die zijn het mooist maar hebben ook ruimte nodig.


Het heeft geen haast. We gaan pas planten in het najaar. Het grint op de voorgrond is de plaats waar de auto geparkeerd wordt. Als je heel goed je best deed konden er twee auto's naast elkaar staan. We hebben het iets breder gemaakt en nu is er plaats voor drie. En dat is fijn want nu hoef je niet meer achteruit de bocht door om de kerk heen. Ja, zo langzamerhand wordt het hier steeds mooier. En het was al zo mooi. 


Hier nog een paar dichtbij foto's van de vlierbloesem. Ik kreeg nieuwe recepten voor nog weer andere siroop, saus en zelfs stroop. En heel braaf heb ik het allemaal geprobeerd maar ik vind het echt niet lekker. Het zal zoiets zijn als gember. De een vindt het lekker  en de ander niet. Ik deel alle flesje uit aan mensen die er blij mee zijn. Er was zelfs iemand die een flesje kreeg en vervolgens meerdere flesjes wilde kopen. Joehoe! 


Volgende keer laat ik jullie geen vlierbloemen meer zien want die tijd raakt langzaamaan over. De rozen zijn nu aan het opengaan. In een nieuwe tuin is het altijd spannend wat er waar en wanneer gaat bloeien. Er staat weinig bloeiend spul voor zover wij kunnen zien. Maar wat er staat is prima en we worden sowieso heel blij van al het groen om ons heen. Zoveel verschillende en mooie tinten. Het is soms teveel om waar te kunnen nemen. 

Ik probeer elke dag even op de bank aan de rivier te zitten. Het is fijn om het water te zien stromen. Het geeft rust en je kunt er heerlijk nadenken over van alles en nog wat. Zomaar wat mijmeren of je gedachten laten dwalen zonder doel. Ik heb het jarenlang niet gekund en hoe fijn is het dat dat nu weer terug is? 

5 opmerkingen:

  1. mooi hè met de bessen kun je goed wol verven wordt mooi paars

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben ik blij dat je er weer bent. Ik dacht van de week nog aan je en je leuke blog. Maar ik wist de naam niet meer en kon je niet vinden. Zojuist plaatste ik een bericht op mijn blog met een linkje naar een oud bericht. Ik zag dat jij toen gereageerd had, en klikte op je naam. En kijk, daar heb ik je weer gevonden wat een toeval ( daar ging mijn bericht toen en nu over). Ik ga je weer lekker volgen. Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gek maar net als Mieke hierboven was ik door mijn blog aan het scrollen en las daar één van jouw reacties. Even kijken bij Tinneke, dacht ik. En toen zag ik dat je opnieuw aan het bloggen bent. Leuk en heel erg welkom in Blogland. Zelf blog ik ook een stuk minder en met grote of kleinere tussenpozen. In het begin had ik minder tijd en postte ik meer. Nu lukt me dat niet meer. Hoe mooi woon je daar op de buiten. Zeker in de voorbije lockdown was het een rijkdom om in de natuur te kunnen vertoeven. Ik kreeg een flesje vlierbessensiroop van een vriendin. Gelukkig vind ik het wel lekker. Is inderdaad zoiets als gember of koriander. Of je vindt het lekker of je vindt het niks. Ik ga je ook weer volgen en kijk alvast uit naar je volgende post. Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat je weer weg bent. Ik mis je leuke stukjes.

    BeantwoordenVerwijderen