donderdag 21 mei 2020

Terug

Al een poosje kriebelde het van binnen. Ik kreeg langzaamaan weer zin om te bloggen. Om dingen op te schrijven, dingen vast te leggen en ze te delen met jullie die hier nu lezen. Deze bijzondere tijd vraagt misschien wel om een en ander vast te leggen voor later. Om te kunnen terughalen hoe het ook al weer was. Er is veel gebeurd sinds ik hier de laatste keer schreef.


De grootste verandering is dat ik verhuisd ben. Van de randstad naar het midden van het land. Jarenlang had ik heimwee naar het fluitenkruid en nu woon ik er weer middenin. Ook woon ik weer vlakbij een rivier. En aan de oever van die rivier staat een bank. Op die bank (met het uitzicht van de foto's) heb ik menig uurtje doorgebracht. Mijmerend en vooral heel erg genietend van het moois wat ik er zag. Tijdens dat mijmeren kwam zo nu en dan eens het verlangen naar mijn blog op. Het ging ook wel weer weg. En dan kwam het op een andere keer weer terug. Sterker dan daarvoor. Zo ging het een poosje verder tot vandaag. Vandaag was het de goede dag om weer te gaan bloggen.


Ik kom nu net terug van de rivier (50 stappen vanaf het erf) Het is nog vroeg (voor zeven uur in de ochtend) maar het was er zó mooi. De zon kwam op en het belooft alweer een mooie dag te worden. Alle ramen hier in mijn werkkamer staan open en ik hoor de vogels zingen. De een nog mooier dan de ander. Lang was ik heel erg verdrietig en ongelukkig. Depressief zelfs en viel het leven me zwaar. Dankbaar kan ik nu zeggen dat ik het achter me heb kunnen laten, een plekje heb kunnen geven. Het is goed zo. Niet langer kijk ik in een donker gat maar zie ik licht en lucht. 


Het was even zoeken waar ook al weer ik mijn blog terug kon vinden. Hoe ik in moest loggen (ik verander nogal eens van wachtwoord) maar uiteindelijk lukte het me om hier weer te schrijven. Met het plaatsen van de foto's ging het nog even mis, maar ook dat kwam goed. Hoera! 

Langzaamaan hoor ik de dag wakker worden. De vogels zingen, de haan kraait, de hond blaft, ik hoor een auto starten, de torenklok slaat zeven, de koffie is op. Ik ga de tuin in om vlierbloesem te plukken. De dag gaat beginnen. 


2 opmerkingen:

  1. Jaaa wat leuk dat je de draad weer oopakt. We leven in een rare tijd er mag niet veel maar wel bloggen en genieten van de mooie dingen om je heen pas goed op jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je er nu weer beter voor staat en kunt genieten van al die kleine dingen om je heen.
    Wens je alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen