vrijdag 6 juli 2018

Juli...

Maandag 2 juli 2018. Het is alweer de tweede dag van de nieuwe maand. Juni is omgevlogen. Er gebeurde zoveel afgelopen maand. Jullie hebben er een en ander van meegekregen hier. De langste dag is zelfs al weer achter ons en de dagen worden elke dag weer een beetje korter. Gelukkig is daar nog niet veel van te merken. De zon scheen volop in Juni en gelukkig gaat hij daar voorlopig mee verder. De lucht is prachtig blauw. Hele dagen is er geen wolkje aan de lucht. Daarom koos ik voor deze maand de kleur blauw. Ik maakt twee collages in die kleur en het was weer een feestje om ze te maken


Over feestjes gesproken.... vandaag in 2001, het lijkt een eeuwigheid geleden, kwamen we hier wonen. De man had zijn werk hier en het hoorde destijds bij zijn baan om daar te gaan wonen waar hij werkte. Dus pakten we ons hele hebben en houwen op en vertrokken naar het Westland. De twee oudste kinderen gingen op kamers en de jongste was in een klap enig kind. We woonden tijdelijk een een tuinderswoning tussen de paprika's en na een jaar konden we op deze datum in 2001 dan eindelijk in het oude huis gaan wonen. En dat nu al 17 jaar. Wie mij toen verteld had dat ik hier zo lang zou blijven had ik voor gek versleten. Maar je ziet het...


Verder zijn er weer veel jarigen jarig in deze nieuwe maand. Onze oudste zoon, wat nichtjes, vriendinnen, aangetrouwde familie, vrienden van toen en nu. Net als elke maand zal het ook nu weer zo zijn dat we ze niet allemaal bezoeken of een kaartje sturen. Sommigen ben ik uit het oog verloren en anderen zijn dusdanig verwaterd dat ik als de tijd daar rijp voor is kijk hoe de vlag erbij hangt. Een ding is zeker, ik zal op enig moment op de dag even aan ze denken. En aan wat we deelden. En hoe fijn dat was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten