maandag 16 juli 2018

Huizen kijken...

Vrijdag 13 juli 2018. Huizen kijken op vrijdag de dertiende? Is dat wel een goed idee? Ach, we zijn niet bijgelovig dus waarom niet. We zijn er aan toe om te verkassen en willen wat dichter bij de familie wonen wonen. Ik heb ze heel erg gemist tijdens de revalidatieperiode. Natuurlijk waren er de telefoontjes en lieve kaartjes maar er gaat in zo'n periode niets boven een contact. Een echte knuffel voelt zoveel beter als een virtuele knuffel. 


We zijn in ons huwelijkse leven altijd verhuisd voor het werk van de man. Vond hij een nieuwe baan, dan zocht ik daar een huis bij. Maar nu hij zelfstandig onderneemt hoeft dat voor het eerst niet meer en kunnen we zelf kiezen. Dat geeft veel vrijheid maar je moet het op een hele andere manier aanvliegen. Daarom hebben we allereerst een gebied bepaald waar we willen zoeken. We zijn uitgekomen op de rechthoek Lek, Alblasserdam, Merwede, Wijk bij Duurstede. Dichter bij de familie, meer naar het midden van het land. Het is leuk om op funda een voorselectie te maken en te bepalen welke huizen we gaan bezoeken. Vrijdagmiddag is onze vaste bezoekmiddag. We kiezen dan steeds twee huizen uit.


We hebben al wonderschone huizen gezien. In prachtige omgevingen. Het zal moeilijk kiezen worden. Na elk bezoek drinken we ergens koffie in de buurt en maken we een praatje met de mensen daar. Zo kom je er al snel achter of het goed voelt. Het is best wennen om niet plaatsgebonden te zoeken zoals we dat voorheen deden (max 10 km van het werkadres van de man) Het beperkende was soms lastig, maar de vrijheid van zoeken nu is zeker zo lastig. Veel mensen denken dat we zoeken naar een huis waar we oud willen worden maar nee hoor....


Ik zie mezelf echt nog niet in een appartement met buren aan alle kanten. Het zal allemaal best wel dat dat minder werk is maar ik ben nu weer goed gerepareerd en kan er weer 15 jaar tegen wat de knieƫn betreft. Nee nog geen appartement voor mij. Wel wil ik weg kunnen kijken en het moet er rustiger zijn dan waar we nu wonen. Buiten de randstad dus. Het liefst zou IK aan het eind van de wereld wonen met een roedel beagles, wat katten, kippen en een moestuin. Zoveel mogelijk zelfvoorzienend. Dat is mijn droom. De man zoekt naar een onderhoudsvrije tuin, liefst wat onder de mensen, geen honden, geen katten, geen moestuin, geen kippen en het liefst niet al te ver van een snelweg. We zullen ergens in het midden uit moeten zien komen. Het is een uitdaging :-)) Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten