donderdag 10 mei 2018

Nog een jarige...

Woensdag 18 april. Vandaag is er weer een verjaardag om te vieren. Die van een van mijn schoonzusjes. Toen ik (many moons ago) verliefd werd op de man duurde het een half jaar voor ik me bij hem thuis durfde te laten zien. Ik was eerlijk gezegd een beetje bang van ze. Een pittige schoonmoeder, drie schoonzussen en een klein (puber) broertje. En gelukkig ook een, vanaf het eerste moment, lieve schoonvader. 


Hij verwelkomde me meteen in de familie. Bij de dames moest ik het eerst 'verdienen'. Het duurde even want ik bezat niet de kwaliteiten die zij belangrijk vonden. Och toch! Ik kon wel breien, haken, bakken, koken, naaien en schoonmaken. Maar zeker niet in de mate waarin zij dat deden. Op hoog niveau. Het waren pareltjes. Maar eh.... geen tijd om uit te gaan, te lezen, feest te vieren, te flierefluiten zoals ik dat in die tijd deed. Gelukkig kwam het allemaal goed en groeiden we door de jaren heen wat naar elkaar toe.


Mijn schoonvader is al jaren geleden overleden en nu ook schoonmoeder is overleden is er geen ouderlijk huis meer. Het gezin is wat uiteen gevallen. Met de oudste twee schoonzussen heb ik gewoon en regelmatig contact maar met de broer en zus die jonger zijn dan de man is er wat minder contact. Lees: erg weinig. Jongere zusje is vandaag jarig en ik feliciteerde haar daar via de telefoon van harte mee. Zij is door ziekte aan huis gebonden en ik ben momenteel ook niet in staat om naar haar toe te gaan. Het is nog net te ver rijden. Maar zodra het kan ga ik een 'bakkie' bij haar doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten