zaterdag 12 mei 2018

Koningsdag...

Vrijdag 27 april. Vandaag is mijn nichtje jarig. Dochter van schoonzus en zwager. Zij is een van de weinige die me tante Tineke noemt en dat vind ik altijd zó leuk :-) Zelfs is ze inmiddels moeder van vier kinderen. Een erg leuke moeder mag ik wel zeggen. Vandaag vieren we ook de verjaardag van de koning. En dat gaat hier gepaard met een bezoek aan de vrijmarkt. Voor de zekerheid nam ik de rollator maar mee naar het dorp al was het alleen maar om mijn aankopen in te doen en af en toe uit te kunnen rusten. Want afgelopen dagen waren een paar pittige dagen mag ik wel stellen. 


Nu zijn de mensen hier in de streek altijd vroeg wakker. Daar heb ik al eerder over verteld. Maar op koningsdag is het helemaal erg. Om vijf uur (!) zaten de eersten al met hun kleedje met spulletjes klaar. Toen ik om acht uur langsliep waren de meesten het al een beetje moe. De moeders zaten weggestopt onder een dekentje want het was nog best fris. Hier en daar maakte ik een praatje en kocht ik wat kleine dingen. Er is altijd een overload aan speelgoed, kinderkleertjes en kinderboeken. Ik kijk altijd naar boeken van Nijntje voor de kleintjes in ZA maar de rest laat ik aan me voorbijgaan.

Bij de bakker kocht ik oranje tompoucen die ik parkeerde in de koelkast. Eerst maar een lekker ontbijt gemaakt voor de man. Die houdt niet van vrijmarkten en slaapt zo lang mogelijk uit op Koningsdag :-) Ontbijt op bed en daarna nog wat huishoudelijke klusjes en was de energie op.

Met koffie en een krakendverse oranje tompouce keken we naar de koninklijke familie die een bezoek bracht aan Groningen. Daarna toch maar even een middagslaapje gedaan want ik voelde best dat ik gelopen had vanmorgen en de rest van de dag heb ik wat in de tuin gewerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten