maandag 2 april 2018

Opruimen...

Maandag 5 maart. In een huis waar veel mensen in en uit lopen, waar kinderen komen logeren en hard gewerkt wordt door mij zelf wordt het met al die creatieve spullen snel een rommeltje. En ik hou niet van rommel. Rommelig mag wel. Creatieve chaos ook. Maar als een project klaar is, wil ik alles weer netjes soort bij soort hebben liggen. Zodat ik het een volgende keer meteen kan pakken als er een idee langs komt vliegen. 


Daarom is er met regelmaat een opruimdag ingepland. Zo kan het niet uit de hand lopen. Want zoals ik hierboven al zei....daar hou ik niet van. Zo liggen alle Flow magazines weer netjes op volgorde (er waren er veel uitgeleend hier en daar). Wat zijn het er al veel hè? Volgens mij heb ik alleen het eerste nummer niet meer. Of nooit gehad. Dat zou ook kunnen. Het magazine bestaat tien jaar zag ik laatst.


Ook zitten alle ongebruikte breinaalden weer bij elkaar in de pot. Ik heb er eens goed naar gekeken (het waren er veel meer) en alleen die naalden teruggezet die ik ook echt gebruik. Zo deed ik dat ook met de haaknaalden. Die zwierven op vier verschillende plaatsen in huis. Ik vond er zelfs een in het nachtkastje. De kleintjes zijn op een leeftijd dat ze overal mee aan de haal gaan. Na een logeerpartij vind je alles op de gekste plaatsen terug. Haaknaald in het nachtkastje. Een doosje rozijnen in de boekenkast. Een voorleesboekje in de koelkast (!) Denk nou niet dat het hier een huishouden van Jan Steen is alsjeblieft. Het is alleen dat ik niet zo mobiel ben en de kleintjes zijn echt razendsnel. Er ontglipt me dus nog al eens wat. En och, zo erg is dat niet.


Alle usb sticks zitten ook weer bij elkaar in de pot met het bruine deksel, de scharen en pennen die hier lagen te slingeren voorlopig ook weer. Leve de lege jampotten. Ooit ga ik een mooi systeem voor alles verzinnen. Een waterdicht, opruimsysteem. Maar ik ben bang dat dat niet bestaat. Of misschien bestaan ze wel maar vind ik ze dan weer niet mooi. Ik hou niet van die plastic bakken bijvoorbeeld. Nou ja, zolang iedereen maar lol heeft, creatief bezig kan zijn en mooie dingen kan maken vind ik het eigenlijk wel prima. Regelmatig opruimen is helemaal niet erg. Zo zie je ook weer eens wat je allemaal in huis hebt. Toch? :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten