dinsdag 17 april 2018

Nieuwe maand, Pasen, Maandag...

Maandag 2 april. Alles loopt hier een beetje door elkaar. Aan de ene kant zijn er de emoties rond het afscheid van Maarten en zijn gezin. Het zal even duren voor alles in mijn hart weer op het goede plekje zit. Dan is er ook nog de nieuwe maand die begonnen is voor ik het in de gaten had. De maand Maart is razendsnel voorbij gegaan. En de maanden daarvoor ook trouwens. Kun je je voorstellen dat het 21 maart alweer 6 maanden geleden was dat ik twee nieuwe knieprotheses kreeg? Onvoorstelbaar toch? Intussen is het vandaag ook al weer de tweede Paasdag. Door het bezoek van jongste is er veel werk in en om huis blijven liggen. Vandaag hield ik dus maar een soort van gewone maandag. Ook om maar weer een beetje in het ritme van alledag te komen. Zo kan ik al werkend e.e.a. verwerken in het hoofd en hart.



En nu is het alweer de tweede dag van de maand april. Wat zal deze maand ons gaan brengen? We weten het niet. Misschien in hele grote lijnen zo ongeveer een beetje. Maar de rest blijft een verrassing. Voor mezelf probeer ik altijd de maand een kleur te geven. Bij april denk ik altijd aan paars. Mijn moeder hield van paars en was in april jarig. Ook bloeit in april de Pinksterbloem. Met haar mooie zachtpaarse kleur.


Er zijn weer veel verjaardagen te vieren deze maand. Ook zijn er veel mensen die hun verjaardag niet meer vieren omdat ze niet meer bij ons zijn. Op die dag zullen we aan ze denken. Want hun verjaardag zal altijd HUN dag zijn. Ik denk aan mijn moeder en aan mijn hartsvriend. Ze waren op dezelfde dag jarig en hartsvriend is op zijn verjaardag overleden. Nu al weer 7 jaar geleden. Diepe zucht nu! Het blijft lastig.

Veel vrienden, kennissen en out klasgenoten zijn jarig. Ook is er familie jarig. Wat nichtjes en een schoonzusje. Aan het eind van de maand vieren we de verjaardag van de koning. Op de 20e wordt een van de kleine meisjes vijf jaar en drie dagen wordt later mijn oude vader 84. Wat bijzonder toch om hem nog in ons midden te hebben. We gaan veel vieren deze maand. Ik heb er zin in ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten