maandag 16 april 2018

Hype...

Woensdag 28 maart. Het is al weer even geleden dat ik dit garen kocht. In ieder geval was dat voor ik geopereerd werd. Ik denk ergens in september vorig jaar. Op social media had ik het al eens eerder langs zien komen. Keer op keer zag ik mensen vragen of er ergens nog garen te koop was maar nee. Action (want daar komt het vandaan) was helemaal uitverkocht. Ik was weer eens te laat ;-) En dat was maar goed ook want ik had garen genoeg. 


Intussen had ik mezelf verwijderd van al die gezellige brei- en haakgroepjes op FB en zo want het werd me allemaal te hijgerig en hype-rig en ik verloor mezelf een beetje in alle berichten die langskwamen. Het was dus een verrassing dat, toen ik voor een nieuwe wasmand naar Action reed, het garen toch weer daar zag liggen. Ach ja, en hoe gaat dat dan? Je koopt een paar bolletjes. Gewoon omdat het van die leuke kleurtjes zijn. Ik kocht vier varianten. De roze staat niet op de foto hierboven.


Na de operatie en tijdens het revalideren zou er veel haaktijd zijn en dan kon ik mooi wat sjaals/cols haken had ik bedacht. En toen kwam er visite met ook van dat leuke garen om me en beetje op te fleuren. Zo had ik wat te doen tijdens de herstelperiode (oh dear)....


Ik haakte....

 ..en haakte...


..en haakte nog eens een col of sjaal...


..en nog een....


... het ging wel lekker snel met dat dikke garen en haaknaald nummer vijf....


.. veel fantasie had ik nog niet maar ik was lekker bezig...


 ... en nog mer bezig....


 ... tot het mijn neus uitkwam..... maar....


.... ik zette door.... de ene na de andere bol garen veranderde in een warm werkstuk....


..... tot de dag aanbrak dat ik het laatste colletje af kon hechten..


... missie volbracht.... en nu maar wachten tot het weer koud wordt en er zich een goed doel aandient om ze aan te geven.....


Het is best een indrukwekkende stapel als ik ze zo bij elkaar zie. Toch?
En wat heb je hier nu van geleerd mevrouw stemband, vroeg meneer Cactus dan? Het antwoord laat zich raden :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten