maandag 22 januari 2018

Parkoers...

20 januari. Wat was het fijn om weer even naar Den Haag te gaan. Even weg uit het dorp, uit de drukte en het geraas van de auto's. Het is altijd goed toeven in Parkoers in het Zuiderpark. Ik schreef er hier al vaker over. 


Er was een nieuwe kaart per 1 januari en dus was er weer veel lekkers te kiezen. Ik nam een stoofpotje van rundvlees. Boterzacht was het (misschien een tikkeltje zouter dan ik het zelf zou maken) maar verrukkelijk. Op het vlees lagen wat gestoofde gekonfijte uitjes. Links op het bordje wat sla (net als in het schaaltje er onder) en wat gepofte knoflook. Het gerechtje is nog niet af volgens de kok. Er moet nog wat aan gesleuteld worden. Misschien een boterham erbij? Nu moest ik een stukje brood van de man vragen om ook de heerlijke jus tot me te kunnen nemen.


Zoals jullie kunnen zien, had hij brood genoeg. Hij koos voor de club sandwich en die was enorm. Maar erg lekker want hij at hem bijna op. De groentechips liet hij liggen en die vind ik dan juist weer erg lekker. Ach, zo genieten we van de rust van het park, van een lekkere lunch buiten de deur en van elkaars gezelschap. Niet elke week maar zo af en toe. En dat maakt het dan zo bijzonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten