donderdag 12 oktober 2017

De dag waarop alles anders werd...

Precies drie weken geleden schreef ik hier voor het laatst. De dag voor de operatie. Op dit tijdstip, precies drie weken geleden lag ik op de operatietafel. Drie en een half uur lang. Ik ging het avontuur in vol vertrouwen aan. Met het idee dat eindelijk, EINDELIJK een eind zou komen aan de verschroeiende pijn waar ik al zoveel jaren mee moest dealen. De pijn die op het laatst mijn hele wezen en hoofd vulde. Door de jaren heen steeds erger geworden. Die pijn, daar zou door de operatie een einde aan komen. Ik zou twee nieuwe knieën krijgen. 



De operatie startte om 9 uur en eindigde drie en een half uur later. Om half twee was ik terug op zaal en om half drie stond ik en liep ik een paar stapjes. Wat een wonder! Wat een wonder. Een zaalgenote maakte een foto van me en als ik daar naar kijk, lopen me de tranen over de wangen. Zo fragiel, zo'n wit koppie, zo kwetsbaar tussen die twee grote stoere fysiotherapeuten... Daarmee was het revalidatieproces van start gegaan. Een proces wat naar verwachting een jaar gaat duren. Want niet alleen is er sprake van de operatie maar van herstel van alles wat door de jaren scheef vergroeid is. Alles maar dan ook alles moet vanaf niks opgebouwd worden. Vandaag drie weken geleden zette ik de eerste stapjes. De eersten van een lange lange weg. Maar ik ben vol goede hoop. En vooral ben ik dankbaar voor deze nieuwe kans.

12 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe leven en houd moed! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh wat fijn van je te horen! Kaartjes, een mailtje, ik hoop dat je ze gezien en gelezen hebt. Ik wilde je toen, net als nu, zoveel kracht en energie en doorzettingsvermogen toewensen lieve Tineke! Want wat bén je een verschrikkelijk dapper mens! Twee knieën tegelijk en dat het optimisme dat alles alleen maar beter kan worden dan voorheen! Echt zó goed van je. En nu lees ik dat je vol goede hoop bent! Houd het vast, en ik weet zeker dat al die stapjes, vooruit en ook wel af en toe weer een paar achteruit, uiteindelijk die gróte stap zullen waarmaken: weer helemaal pijnloos lopen! En dankbaar ben je al, en die mag en kan alleen maar groter worden. Houd dat vast! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je geslaagde operatie. En wat sta je snel weer naast je bed. Heel veel sterkte en succes met je (voorspoedige) revalidatie. Hartelijke groeten, beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat het goed gaat. Veel succes en sterkte gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat het goed gaat. Veel succes en sterkte gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat de operatie achter de rug is. En nu ga je hopelijk weer echt pijnvrij lopen. Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat fijn...ik dacht van de week nog een paar keer aan je! Ik vroeg me af het haast zo ver was. Ja dus!! En je loop al weer!!
    Wat goed.
    En nu opbouwen?
    Heel veel sterkte er mee.

    Fijn weekend.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd en wat kan ik me je opluchting goed voorstellen mijn man kampt met dezelfde kwaal hij mag volgende week terug naar het zhuis en dan hoop ik dat ze wat kunnen doen want werkelijk dit is niet vol te houden ga jij maar revalideren zal ook best nog wel eens tegenvallen , maar geniet van de mooie dingen die je weer kan gaan zien liefs Albèrtje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat ben je toch een dapper mens,
    heel veel warmte, sterkte en liefs,
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Revalideren is hard werken! Heel veel sterkte en succes met het hele herstelproces.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoihoi .. ik wens je veel kracht en sterkte toe bij het revalideren! lieve groeten Henrike

    BeantwoordenVerwijderen