maandag 17 juli 2017

Tekeningen...

Misschien moet ik dit blogje beginnen met het maken van excuses (vooral aan jou, Bertie) Ik was een beetje te kort door de bocht met het schrijven over de ATC's. Ik had daar wat beter over na moeten denken. Nu kwam ik over als een snobistische betweter en dat was zeker niet de bedoeling. Ik hoop dat ik het bij deze rechtgezet heb. Ik, de koningin van de middelmatigheid. Ik wil hier zeker anderen de maat niet nemen. Waarvan akte! 


Vandaag laat ik weer wat van mijn tekeningen zien. Ik teken ze altijd in een dummy (heb ik al eerder verteld) en die koop ik bij de witte boekwinkel. Al jaren zijn er daar de kleuren zwart, blauw, rood en groen om uit te kiezen. En ik denk dan altijd: hebben ze ooit heel heel veel van die boeken gemaakt en putten ze nu nog steeds uit die voorraad?


En als dat niet zo is en ze steeds nieuwe maken, waarom dan niet eens een ander kleurtje? Ik heb het in de winkel hier in het dorp gevraagd maar het meisje aan de kassa kon er geen antwoord op geven. Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je van die rare vragen in je hoofd hebt?


Mijn buurjongetje van een paar huizen geleden was ook zo. Die heeft ooit eens een brief naar Willem Wever gestuurd. Een programma van de NCRV. Waar die vraag over ging kan ik me niet herinneren maar het was wel heel leuk om hem op tv te zien. Oei, wat waren we trots op hem. Hij werd heel serieus genomen en er werd echt naar een antwoord op zijn vraag gezocht.


Ik schrijf nu, buurjongetje van een paar huizen geleden en bedenk me ondertussen hoeveel buurjongetjes ik in mijn leven al gehad heb. Het begon met mijn lieve buurjongetje Rens en zijn broertje, lang geleden en ik hoef nu maar even naar rechts te kijken om een van mijn buurjongens van nu te zien sleutelen aan zijn auto. Sterker nog, ik hoef niet eens te zien of hij er is. Ik kan hem namelijk ook horen. Hij heeft de radio gezellig aan :-)


We hebben hier nog van die ouderwetse schuiframen en die staan nu open, vandaar. Wat is het superfijn weer hè? Deze temperatuur is zo relaxed, dit zou ik heel lang vol kunnen houden. Wat is jullie favoriete weer? Dit? Lente? Zomer? Of ben je juist een winter of herfst-mens? Ik vind het in ieder geval fijn om in een land te wonen waar wat afwisseling is.

1 opmerking:

  1. wat leuk om dit te zien ik snap het niet helemaal maar dat komt nog wel ik lees het vanavond nog es een keer over

    BeantwoordenVerwijderen