vrijdag 14 juli 2017

Doodlen...

Ik heb het al tig keer verteld hier, maar ik ben mijn digitale fotoalbum aan het opruimen. Het is echt een leuk werkje om te doen. Als je jarenlang alle foto's op een grote hoop, zomaar op de laptop zet is het een verrassing wat er allemaal te voorschijn komt. Maar ja, waar moet je beginnen met opruimen? Dat is altijd weer de vraag ;-)


Zo begon ik met de foto's van gezin en familie. Dat was nog een hele klus want wij maken veel foto's. Allemaal. Zelfs mijn oude vader van 83 doet daar gezellig aan mee. We doen het met onze eigen toestellen maar schromen ook niet om elkaars telefoon even te pakken als die toevallig dichter in de buurt ligt dan die van onszelf :-) En we sturen ze dan ook nog allemaal aan elkaar. En ja, die worden dan ook weer op de grote hoop in de computer gezet. Ik weet dus best hoe ik ze in mapjes kan zetten hè. Aan kennis ontbreekt het me niet. Maar goed. Eerst het gezin, daarna de rest van de familie en daar was ik wel even mee bezig.


Daarna vriendinnen en vriendenfoto's, foto's van kennissen, foto's van bijeenkomsten en foto's die ik hier niet met jullie deel. Ik probeer altijd voorzichtig te zijn met foto's van anderen. Zij vragen er niet om en ik heb er voor gekozen om een blog met foto's van Dingen te zijn. Dat is een keuze. Het is niet beter of slechter dan wat anderen doen. Ik zeg dit er maar even bij want dat scheelt me weer wat mails. Ik doe het zo en een ander doet het weer anders en het is allemaal goed.


Na al het opruimen bleven er nog een paar duizend foto's over die ik wel met jullie wilde delen. Ook daar heb ik een selectie in gemaakt. Vooral van de 'oudere' foto's heb ik er toch best een aantal weggegooid. Ik ben niet zo'n beste fotograaf en de toestellen waar ik mee fotografeerde hadden niet zo veel kwaliteit. Hoewel ze voor toen best goed waren dus misschien lag het aan mij. Er waren er veel wazig en die heb ik allemaal weggegooid. Dat was nog best spannend. Maar uiteindelijk bleef er genoeg over om hier te delen.


Zoals de foto's van de tekeningen die ik hier laat zien. Zo af en toe kun je zien dat ze in een boek zitten. Kijk maar naar hieronder. Ik teken ze in dummies die ik koop bij de witte boekenwinkel. Een dummy is een boek met alleen witte bladzijden. Met een schoteltje teken ik er rondjes in en daarna doe ik maar wat als ik daar zin in heb. Soms tijden niet en dan ineens weer een paar achter elkaar. Het helpt me mijn gedachten te ordenen en zomaar wat te mijmeren over dingen die gebeurden of gaan gebeuren.


Ik maak ze al jaren. Al lang voordat het 'hip' werd en het een naam kreeg. Ineens waren mijn tekeningen doodles en was ik aan het doodlen. Ach toch. Mijn moeder zei altijd: kind, als je maar lang genoeg leeft maak je alles wel een keer mee en zie je het in de herhaling ook weer een tweede keer langskomen. Het zal vast wel. Hoe ze genoemd worden maakt me niet uit. Ik vind het leuk om ze te maken en ze nu aan jullie te laten zien. Dagdag! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten