dinsdag 2 mei 2017

27-04-2016

Er was veel verdriet, maar werd er ook veel gevierd in April. Vandaag vierden we weer. Dit keer de verjaardag van onze koning. En wàt voor een koning. Ik heb gisteravond naar het interview zitten kijken en wat best een beetje onder de indruk. Wat een lieve integere man en wat zit hij goed in zijn vel. Heerlijk om te zien. Ik keek er met plezier naar en met mij veel mensen zag ik later. Meer dan vier miljoen.  


In de ochtend keken we naar de televisie naar het bezoek van de koninklijke familie aan Tilburg. Als handwerkster viel het me meteen op dat de boeketten zo bijzonder waren. Dat was ook de outfit van de koningin en de prinsesjes. Het was allemaal weer tiptop in orde. Onze koffie werd ingeschonken en geurde heerlijk. Natuurlijk gebruikten we onze roodwitblauworanje onderzetters vandaag.


Een lekkere tompouche mocht natuurlijk niet ontbreken. En geserveerd op een gebakschoteltje van mijn schoonmoeder. Zo was ze er toch nog een beetje bij. Wilhelmina was haar koningin. Juliana haar leeftijdsgenote en Beatrix de koningin van haar kinderen en kleinkinderen. Laat Willem Alexander dan maar de koning van haar achterkleinkinderen zijn. Verder deden we het rustig aan vandaag en deden we eigenlijk niet iets van betekenis. Eerlijk gezegd vond ik het een beetje te koud.


Morgen ga ik naar de kringloopwinkels. Die zullen overuren draaien schat ik zo. Alles wat over is van de markt, wordt daar gebracht. Dan kijk ik lekker rustig om mijn gemak op een centrale plek, hoef ik niet af te dingen (daar ben ik altijd wat ongemakkelijk over bij kinderen) en is het bovendien lekker warm en alvast gesorteerd. Maar dat is morgen. Vandaag is vandaag! Geniet van wat er op je pad komt.

1 opmerking:

  1. Ik vond het een prachtig interview. En wat zijn je onderzetters leuk. Ik aap je idee na en ga ze maken voor in de caravan. Leuk klusje voor in de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen