donderdag 11 mei 2017

06-05-2017

Al heel lang, ik denk een paar weken, wil ik jullie deze sjaal laten zien. Hij is al een poosje af maar er was steeds geen gelegenheid hem met jullie te delen. Breien doe ik het meest in de winter en haken in de zomer maar nu het zo lang koud bleef, bleef ik ook breien. Ik ga net zo lang door tot alle garen hier in huis op is en dan stop ik er mee. Dan vind ik het welletjes. Misschien dat ik incidenteel nog wat voor de kleintjes of voor mezelf maak, maar niet meer voor mijn 'winkeltje'. Handwerk wordt te slecht betaald, ik sprak daar al meerdere keren over.


Maar goed, daar houd ik verder over op. Het is wat het is en daar kan ik niks aan veranderen. Voor deze sjaal had ik 250 gram garen. Dat wilde ik helemaal opmaken. Het was even rekenen en puzzelen maar dat lukte precies. Hij is lekker breed en lang (en dus warm om te dragen) geworden. Het patroon was fijn om te breien en eigenlijk was hij best snel af. Ik geef je hieronder het patroon. Dan kun je zelf aan de slag. Mijn sjaal gaat in de opslag bij de winterspullen want hoera (!) het begint eindelijk wat op te warmen. Ik verlang zo naar de zon. Jullie ook?


Het is een engels patroontje en ik heb er snel een foto van gemaakt. Er is nu niet veel tijd om te schrijven want er zitten mannen hier te vergaderen en die willen koffie en straks een lunch ;-) Kom je er niet uit, dan hoor ik het wel. Vertalingen vind je overal. K is recht en P is averecht. Succes!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen