vrijdag 28 april 2017

Naar Duitsland...

17 april. Een paar weken geleden, ik was in de keuken, net bezig met een ingewikkeld recept, kwam de vraag of ik het leuk zou vinden om een weekend naar Duitsland te gaan. Een zakenrelatie, met een B&B had ons uitgenodigd. Jazeker vind ik dat leuk, zei ik en dacht er vervolgens niet meer aan. Tot de man, op een vrijdagavond zei: heb je zin in morgen? Morgen? Ja, dan gaan we naar Duitsland. Oef! Nooit meer aan gedacht. Ik kon me door alle drukte niet eens meer herinneren of ik een datum langs had horen komen. Ik was het vergeten bekende ik eerlijk. Geeft niet zei de man. Je hebt nog een nachtje om er over te slapen ;-)


Dat deed ik. Een tas was zo gepakt en we reden binnen no time weg. We reden letterlijk dwars door Nederland bij Tubbergen de grens over en Duitsland binnen. Daarna was het niet meer zo ver. Ik wist niks van de mensen naar wie ik toe zou gaan. Het bleek een allerhartelijkst stel te zijn. We dronken koffie. Daarna trokken we ons terug op de kamer om op te frissen. 's Avonds gingen we uit eten in een naburig dorp. Buiten was het aardedonker. Iets wat wij hier in Westland niet kennen.


We sliepen als een roosje. Hoewel ik toch een paar keer wakker werd van de stilte. Want ook daar zijn we hier niet aan gewend. Een ruime badkamer maakte dat we ons heerlijk verwend voelden. Een croissant met koffie buiten in de tuin maakte het tot een feestje. Alle stress en moeheid verdween naar de achtergrond.


Na koffie in de tuin pakten we de tassen en vertrokken we, met gastheer en gastvrouw,  naar het naburige dorp voor een echte Duitse Frühstuck bij Frau Vögle en vertrokken we uiteindelijk richting Nederland/Westland.
-
P.s. Je kunt nog meedoen met de give away van 11 april

Geen opmerkingen:

Een reactie posten