dinsdag 4 april 2017

Knijpers...

9 maart. Wat ook op het verlanglijstje stond was het maken van poppetjes van knijpers. Daar hadden we een tafel vol spullen voor nodig. Lijm, knijpers, vilt, wol, kleurpotloden, de pot met frutsels. Ik liet de meisjes zo veel mogelijk zelf doen en het was weer genieten. Kleinste meisje (3) maakte een mama met een mooie rok. Zien jullie de bloemen? Haar grote zus (6) tekende een gezichtje. We bedachten dat deze dame wel eens de mama zou kunnen worden. Ze had alleen nog mooie haren nodig :-)


Groot meisje maakte een papa. Met een stropdas. Want dat hoort bij een mama met zo'n mooie rok had ze bedacht. Toen de stropdas een beetje omhoog bleef staan plakte ze er resoluut een broek overheen. Zo los je dat soort dingen op. Geen haren want de meeste papa's die zij kent hebben geen of anders hele korte haren. En hele kleine haren zijn lastig te knippen en plakken. Ik stelde nog voor om ze te tekenen maar nee.


Als een papa en mama elkaar kusjes geven komen er ook baby's volgens de dames. Zo grappig hoe ze dat tijdens het spelen en het maken van de popjes alvast bedachten. Ik wist dat ik nog ergens kant en klare baby's had en jawel ..... we vonden ze in de pot met tuttemefrut. Zo'n glazen pot waar ik alle kleine spulletjes in doe die ik tegenkom. De baby's waren gevonden maar nu moesten ze nog in de wieg. Die maakten we van een bakje waar een snack in gezeten had. Er moest ook een touwtje aan om de wieg op te hangen. Zodat als de baby's gingen huilen, de vader er tegen kon duwen tijdens het voetbal kijken. Oh oh!


Ondertussen babbelden we en deden we af en toe iets anders. Schooltje spelen bijvoorbeeld. Met schoolbord, schriftjes, pennen, stoeltjes en als we lief waren ook een sticker van de juf. Ik kreeg weinig stikkers en werd zelfs de gang op gestuurd omdat ik te veel praatte. Nou ja...... :-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten