donderdag 26 januari 2017

Wat ik wil...

WAT IK WIL

Ik wil niet goed zijn, niet leuk,
niet sterk, niet dapper,
niet aardig, niet vrolijk, niet grappig,
niet eerlijk en niet verstandig,
en ook niet de wijste, de beste,
de eerste of de laatste
alleen maar een klein beetje,
een tikkeltje onvindbaar
(behalve voor jou)

Met delen van het gedichtje van Toon Tellegen uit de bundel Gedichten 1977-1999  uitgeverij Querido ben ik weer helemaal bij met het plaatsen van mijn blog. Het is mijn streven om hier elke dag iets te laten zien. Goed bijhouden is het devies en anders inhalen zoals nu. Ik doe dit helemaal uit vrije wil hoor, niemand dwingt me er toe. Globaal maak ik een plan om enigszins structuur in het blog te houden maar ik interpreteer dat losjes. Omdat ik dol ben op gedichten en versjes deel ik die ongeveer 2x per maand met jullie. Zoals nu. Een lief versje van Toon. Dagdag!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk gedichtje, veelzeggend! Toen ik de laatste keer een uitvoering had met mijn kwartet, wisselden we muziek af met dieren-verhalen van Toon Tellegen. Zo leuk!
    Knap hoor, elke dag bloggen. Mijn streven ooit was wekelijks. Het wordt nu vaak maar eens in de paar weken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tineke,de gedichtjes van Toon Tellegen zijn mooi om te lezen,daar doei je veel mensen een plezier mee denk ik....
    Wensje een fijne dag!
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen