woensdag 18 januari 2017

Haken

Op dagen als vandaag, als de temperatuur niet boven nul komt en het oude huis niet warm te krijgen is, draag ik graag een col binnenshuis. Ook in de tuin draag ik er vaak een. Meestal gebreid of gehaakt van restjes garen die over zijn van andere projecten. Soms is het garen al dik van zichzelf zoals bij het voorbeeld op de foto. Soms is dat niet het geval. 


Dunnen draden voeg ik gewoon bij elkaar en haak e.e.a. met een dikke haaknaald. De breedte bepaal ik zo ongeveer en de lengte eigenlijk ook. Ik 'pas' wel eens hoever ik ben maar dat komt allemaal niet zo precies. Voor mezelf gaat het er om dat ik warm word. Ik maak ook cols voor anderen. Ook van restjes gemaakt maar dan neem ik één hoofddraad om tijdens het hele werkstuk te gebruikten en de rest van de draden varieer ik dan. Dat geeft ook een leuk effect. Er is veel mogelijk als je je fantasie laat gaan. Het hoeft echt niet altijd volgens een vast patroon met een vooraf bedacht plan. Soms is het fijn om het gewoon te laten gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten